@ingin mendekatkan diri kepada Allah..

Tuesday, August 31, 2010

Assalamualaikum,,
awal pg ni, aku xblh tdur,, jadi cuba nak mengingatkan diri yang aku perlu berubah,,,mendekatkan diri kpd Allah swt yg berikan aku dugaan atas sbb Dia menyayangiku..aku perlu jd org yg lebih matang... bykkan bersabar dgn mslh2 yg xkan ada penghujungnya,,,memaafkan kesalahan org..meminta maaf dgn org yg aku pernah melakukan kesalahan sesungguhnya aku insan biasa, sangat biasa,, xda lebih dari org lain,,xlari dr membuat kesilapan yg antaranya makan diri aku sendiri... tp siapalah aku ni tuk mengeluh dgn ujian Allah tu,,malah aku sptutnya bersyukur sbb Allah masih ingt Masniah Muchtar yg perlu diberi dugaan dan cabaran agar menjadi lebih kuat, tetap pendirian n menghargai ap ada...

hidup ni masih terlalu panjang klu diukur mengikut umur,,, tp kuasa Allah xda sapa yg tau kan,,so aku ready untuk segala2nya,,aku pun xtahu ajal aku bila, mungkin esok, lusa, minggu depan, thun depan...aku xmau tgalkan org2 yg aku syg, krn jumlahnya terlalu ramai,, ibubapa, kakak n abg, adik, n semua semua sahabatku,,semuanya aku punya,,ya,,aku punya,,,tp aku kena sentiasa bersedia meninggalkan semua tu wpun hakikatnya aku xmahu,,, semoga Allah panjangkan usia spya aku sempat balas jasa kedua org tuaku n ahli keluarga...n semoga aku sempat minta maaf dgn semua kawan2 yg pernah aku sakiti hatinya,,aku minta maaf...aku hanya pasti yg aku xda niat,,, dan sekiranya Allah menjemputku kembali kepadanya, aku akan redha dan yakin kerana aku mungkin akan menyusahkan org lain lagi sekiranya aku masih hidup,,,
bercakap soal mati, bukan kerana aku ckup dah amal ibadah,,tp kerana ingin mengingati hari mati yg kita sering diingatkan dan mengingati soal ajal dan maut ditgn Allah,,,.
:)
rasa mcm xbetul dah,,mcm bukan diri sndri,,, tp tu la manusia kan?? kita xtahu bila titik perubahannya tiba... aku pun xpasti aku dapat berubah sepenuhnya @pun x... yg pasti aku akan usaha...
kenal ataupun tak, tolong jgn berhenti nasihati aku,,
salam,, :)

2 comments:

adiza said...

nieya.. segala pahit dan manis dlm hdup tu la yg mewarnai kehidupn kita agr bseri jadinya.. janla terlalu mengeluh.. kerna setiap yg baik dn buruk itu ada hikmahnya.. sebenrny ia lebih mematangkn kita kan. membuka mata kita utk berubah mnjdi lebih baik kan.. jadi redha la.. masih ada yg menyayangi diri kita cuma trkadang kita nda taw dia siapa.. tawakal.. senyum slalu ya

Yaya Love It :) said...

love u mira,,tq so much ^^